New York Times Corrects "12 Years a Slave" Article Error 161 Years Later

By Colin Bertram
|  Wednesday, Mar 5, 2014  |  Updated 8:22 AM PDT
View Comments (
)
|
Email
|
Print
Oscars Red Carpet: Best & Worst Dressed

AP

This image released by Fox Searchlight shows Chiwetel Ejiofor in a scene from "12 Years A Slave."

Photos and Videos
More Photos and Videos
Related Stories

A tweet regarding an article that was published 161 years ago has led The New York Times to issue a correction.

First published on Jan. 20, 1853, the article was called "The Kidnapping Case" and was about Solomon Northup, whose memoir was the basis for the Oscar-winning film, "12 Years a Slave." The Times article incorrectly referred to him as "Northrop," and the headline also identified him as "Northrup."

"The errors came to light on Monday after a Twitter user pointed out the article in The Times archives," the correction said.

Author Rebecca Skloot tweeted a link to the story Monday, and the correction was published in Tuesday's Times.

Despite the misspellings, The Times described the original article as "a more complete and authentic record than has yet appeared."

Skloot's tweet concerning the article was not without its own error: She said it originally ran in 1953.

The humorous side to her own inaccuracy was not lost on the writer. "The irony, of course, is that I’m a terrible speller and proofreader," Skloot tweeted.

Northup was a free black man from New York who was taken into slavery in 1841 and not freed until 1853. The film version of his story won multiple Oscars Sunday, including Best Picture and Best Supporting Actress (Lupita Nyong'o).

 

Get the latest headlines sent to your inbox!
View Comments (
)
|
Email
|
Print
Leave Comments
What's New
Running Dry
Coverage of the California drought. Read more
Follow Us
Sign up to receive news and updates that matter to you.
Send Us Your Story Tips
Check Out